Nagu igal aastal kombeks, toimus Las Vegases ka käesoleva aasta alguses elektroonika- ja tehnoloogiamess CES. 9.–12. jaanuarini kestnud üritusel osales ka Sony, kes tõi avalikkuse ette mitu uut meelelahutuslikku tehnoloogiat ja virtuaalreaalsuse seadme.
8. jaanuaril toimunud Sony pressikonverentsi juhatas sisse Sony Corporation Groupi esimees ja tegevjuht Kenichiro Yoshida. Oma sõnavõtus kinnitas Yoshida, et Sony on alati fookusesse seadnud inimeste loovuse ning püüab selle edendamisele omalt poolt igati kaasa aidata. Sellest lähtuvalt oligi selle aasta teemaks “Loovuse edendamine tehnoloogia abil”.
Ruumiloome süsteem 3D sisu loomiseks
Suurimaks uudiseks messil oli Sony virtuaalreaalsuse seade, mida ettevõte ise nimetab ruumiloome süsteemiks. Komplekti kuulub peakinnitusega kuvar, mille OLED-ekraan kuvab 4K resolutsiooniga pilti. Juhtimine käib kontrollerite abiga. Jõudluse tagab Qualcommi poolt välja töötatud Snapdragon XR2+ Gen2 protsessor ning parima pildikvaliteedi kuus erinevat kaamerat ja sensorit.
Uue seadme eesmärk on aidata kaasa keeruka 3D sisu loomisele ning on eelkõige suunatud 3D tootmistarkvara arendajatele, sealhulgas meelelahutuse ja tööstusdisaini valdkonnas.
Ruumiloome süsteem oskab reaalajas renderdada 3D objektide ja inimeste näoilmete tekstuure ning pakub videote läbinägemise funktsiooni. Ringjuhtimispuldi abil on võimalik objekte virtuaalses ruumis liigutada.
Kurss võetakse virtuaalse produktsiooni edendamisele
Üheks suunaks, millele Sony edaspidi keskendub, on virtuaalne produktsioon. Selles vallas kombineeritakse ettevõtte sensori- ja kuvamistehnoloogiaid, mis koostöös pakuvad filmitegijatele ja ka kasutajatele uusi võimalusi.
Näiteks tutvustati visualiseerimisruumi Torchlight, mis võimaldab virtuaalses keskkonnas luua digitaalseid filmistseene enne filmivõtteid, kasutades Unreal Engine’i mängumootorit ja kaameraid.
Samuti arendatakse veebipõhist platvormi, kus fännikogukonnad ja spordiklubid saavad omavahel interaktiivselt suhelda ning kokku tuua füüsilise maailma digitaalse keskkonnaga. Selleks kasutatakse Beyond Sportsi andmete visualiseerimise ja Hawk-Eye tehnoloogiaid.
Sony Music on aga hetkel välja töötamas uusi võimalusi, kuidas fännid saaksid oma lemmikmuusikutega mängukeskkondades virtuaalselt kohtuda.
Kõigele muule lisaks arendab Sony Safety Cocooni nimelist kontspetsiooni, mis aitab tõsta ohutust liikluses. See tehnoloogia analüüsib sõiduki ümber olevat keskkonda 360 kraadi ulatuses ning aitab juhtidel vältida õnnetusi ning reageerida ohuolukordadele õigeaegselt.